Nakrywamy.pl

Nakrywamy.pl

Jak w ciągu 12 miesięcy zwiększyliśmy wsp. konwersji na sprzedaż o 47% a przychody ze sprzedaży o 92% ?

Nakrywamy.pl

Nakrywamy.pl to jeden z liderów branży e-commerce w Polsce, w kategorii „Dom i Ogród” działający na rynku od 2011 r. Sklep Nakrywamy.pl trafił w ręce naszych ekspertów od optymalizacji konwersji w roku 2013 i od tego czasu jest przedmiotem nieustającej optymalizacji. Asortyment oferowany przez Nakrywamy.pl to przede wszystkim  wysokiej klasy zastawy stołowej, sztućców, noży kuchennych oraz innych akcesoriów kuchennych. W większości od markowych i znanych na rynku producentów. W momencie nawiązania współpracy klient posiadał doskonałą znajomość produktu oraz rynku, w zespole Nakrywamy.pl brakowało natomiast know-how dotyczącego sprzedaży i marketingu w kanałach internetowych. Działania marketingowe klienta ograniczały się do współpracy z zewnętrznymi agencjami SEO i SEM oraz wykorzystaniu tradycyjnych partnerów branży e-commmerce (m.in. porównywarki cenowe). Mimo stabilnego wzrostu sprzedaży, klient pozostawał świadomy, że wzrostowi sprzedaży towarzyszy stały wzrost wydatków na marketing i zakup ruchu oraz że mechanizm ten jest mocno niewydajny. Dla przykładu każdorazowy wzrost sprzedaży o 20% w danym miesiącu pociągał za sobą wzrost kosztów ruchu o 15%.

W tym czasie Klient wiedział, że to czego szuka to już nie standardowe działania e-marketingowe, ale kompleksowy proces optymalizacji konwersji. W tym celu właściciele marki Nakrywamy.pl nawiązali współpracę z naszym zespołem ekspertów, od zwiększania konwersji i sprzedaży w branży e-commerce.

Na początku naszej współpracy, wspólnie z klientem wyznaczyliśmy cele dla naszego zespołu:

  • docelowo zwiększyć współczynnik konwersji na sprzedaż o 50%, przy czym uzyskać 20% wzrost już w pierwszym roku współpracy,
  • zmniejszyć koszt konwersji i tym samym uzyskać większy zwrot z inwestycji na zakup ruchu,
  • spowodować, żeby zmiany obu powyższych wartości znalazły odbicie w realnym wzroście sprzedaży i przychodów na sklepie, tak żeby klient mógł zobaczyć namacalne efekty naszej pracy.

Nasi eksperci przystąpili do pracy niezwłocznie. Pierwszy etap prac polegał na poprawnej konfiguracji używanego przez Klienta oprogramowania, do analityki internetowej oraz określenia kluczowych wskaźników, które pozwolą zmierzyć sukces naszych działań.

Sukces każdej optymalizacji zaczyna się od zebrania danych i doboru odpowiednich narzędzi

W sklepie Nakrywamy.pl działała standardowa instalacja programu Google Analytics, jednak nie była ona skonfigurowana w sposób, który pozwoliłby skutecznie zbierać dane dotyczące optymalizacji sprzedaży. Nasz zespół ekspertów skupił się przede wszystkim na:

  • poprawnej konfiguracji śledzenia ścieżek sprzedażowych, jakie muszą przejść klienci sklepu zanim sfinalizują swój zakup,
  • konfiguracji śledzenia makro i mikro konwersji, takich jak zapis do newslettera sklepu, dodanie produktu do koszyka czy też dokonanie finalnego zakupu,
  • konfiguracji modułu e-commerce dostępnego w narzędziu Google Analytics,
  • przygotowaniu i konfiguracji dedykowanych raportów menedżerskich, które w prosty i szybki sposób podsumowałyby efektywność sprzedaży oraz działań marketingowych na sklepie.

W efekcie naszych działań udało się przygotować grunt pod przeprowadzenie rzetelnych badań ilościowych i określenie wszystkich miejsc w sklepie, które generują bariery dla klientów sklepu. Programy typu Web Analytics (np. Google Analytics) potrafią dostarczyć cennych danych, jednak są to tylko dane ilościowe, które nie pozwalają często na dokładne zidentyfikowanie problemu w procesie sprzedaży.

funnel

*Przykładowy raport ścieżki konwersji skonfigurowany za pomocą programu Google Analytics

Na tym etapie wiedzieliśmy, że dowiezienie celów postawionych przez klienta, będzie wymagać zebrania większej liczby danych. W tym celu nasz zespół przystąpił do implementacji dodatkowych narzędzi, których możliwości znacznie wykraczają poza możliwości programu Google Analytics. Dzięki pełnej współpracy ze strony działu IT klienta, udało się wdrożyć pełny pakiet dodatkowych narzędzi zbierających dane pochodzące np. z Click Trackingu (kliknięć i ruchów myszki), sesji Video nagrywanych z udziałem klientów sklepu oraz interaktywnych ankiet dostarczających informacje zwrotne bezpośrednio od klientów sklepu.

Zrozumieć klienta i znaleźć odpowiedź na pytanie “dlaczego nie chcesz u nas kupować”?

Dzięki poprawnej konfiguracji programu Google Analytics otrzymaliśmy dane, które pozwoliły nam stwierdzić, które obszary i strony sklepu były wąskimi gardłami procesu sprzedażowego. Dzięki tym danym dowiedzieliśmy się, że ponad 40% klientów opuszcza sklep pomimo tego, że dodali co najmniej jeden produkt do koszyka. Znaleźliśmy również strony, które mimo tego że były odwiedzane przez wielu potencjalnych klientów, powodowały, że wielu z nich opuszczało sklep nie zdążywszy tak naprawdę zapoznać się z jego ofertą.

Jedyne czego nie wiedzieliśmy jeszcze to “dlaczego?”, akurat te miejsca i te strony sprawiały, że klienci decydowali się przerwać zakupy w Nakrywamy.pl. Żeby odpowiedzieć sobie na to pytanie, nasz zespół potrzebował przeprowadzić dodatkowe badania. Wymagały one obserwacji zachowania klientów podczas robienia zakupów.

Również dzięki wcześniej zaimplementowanym narzędziom, udało nam się uzyskać wiarygodne dane, które tłumaczyły zachowanie klientów porzucających zakupy. Dzięki danym o rozkładzie kliknięć oraz nagranym sesjom Video udało nam się nakreślić dokładny obraz zachowań potencjalnych klientów. Dodatkowo za pomocą interaktywnych ankiet, umożliwiliśmy klientom Nakrywamy.pl dostarczenie nam bezpośredniej informacji zwrotnej, odnośnie problemów w realizacji zakupów.

koszyk

*Badania Click Trackingowe (rozkład kliknięć myszką) na stronie koszyka zakupowego

“Połowa pieniędzy, którą wydaję na marketing jest marnowana. Problem polega na tym, że nie wiem, która połowa - John Wanamaker”.

Ostatnim etapem naszej analizy była ocena tego, w jaki sposób do sklepu pozyskiwano nowych klientów. Tutaj naszą rolą była głównie ocena pracy zewnętrznych agencji SEO i SEM oraz dotychczas prowadzonych kampanii marketingowych.

Dzięki bardzo dobrej znajomości rynku reklamy internetowej oraz praktycznej znajomości zagadnień związanych z zakupem ruchu, nasi eksperci byli w stanie zweryfikować i ocenić każdy apsekt prowadzonych działań.

W wyniku przeprowadzonej analizy znaleźliśmy wiele obszarów wymagających poprawy. Odkryliśmy nieścisłości między treścią i kreacją reklam a ofertą sklepu jak również reklamy, które obiecywały więcej niż klienci Nakrywamy.pl mogli w rzeczywistości oczekiwać. Udało się również zidentyfikować wiele błędów w sposobie zakupu ruchu, które powodowały, że koszty pozyskiwania nowych klientów, były relatywnie wysokie i zupełnie oderwane od modelu biznesowego prowadzonego przez Klienta.

Ocena ekspercka sklepu przez nasz zespół ekspertów

Efektem naszej ok. 1,5 miesięcznej pracy przy implementacji narzędzi, prowadzeniu badań i zbieraniu danych na temat procesu sprzedaży w sklepie Klienta Nakrywamy.pl, był ponad 70 stronicowy raport optymalizacji konwersji. Na przygotowany przez nas raport, składały się podsumowanie naszych badań w formie wniosków, rekomendacji oraz tzw. hipotez testowych. Raport został wzbogacony o graficzną prezentację sugerowanych przez nas zmian na sklepie. Powstał bogaty zbiór makiet i szkiców, które mogliśmy zaprezentować Klientowi.

Rozłożyliśmy przed Klientem cały proces zakupowy w sklepie na czynniki pierwsze i pokazaliśmy:

  • jakie zmiany należy przetestować w koszyku zakupowym w celu zmniejszenia liczby klientów porzucających zakupy,
  • jakie zmiany należy przetestować na stronach produktu w celu większego zaangażowania klienta w ofertę sklepu,
  • jakie zmiany należy przetestować, żeby klient nie bał się wypełniać formularzy transakcyjnych,
  • jakie zmiany należy przetestować, żeby zwiekszyć częstotliwość dokonywanych przez klientów zakupów.

Prowadząc analizę działań marketingowych w sklepie Klienta, nasz zespół skupiał się nie tylko na aspektach związanych z samym procesem zakupu ruchu, ale jak zakup ruchu z różnych kanałów marketingowych wpływa na realną sprzedaż.

Uzbrojeni po zęby w dane mogliśmy przystąpić do przygotowania raportu, który po akceptacji Klienta stanowiłby mapę drogową do realnego zwiększenia sprzedaży w Nakrywamy.pl

Przygotowany przez nasz zespół raport, nakreślił plan optymalizacji konwersji na kilka najbliższych miesięcy oraz kierunek zmian jakie powinny być wprowadzone w działaniach marketingowych sklepu Nakrywamy.pl Właściciele marki Nakrywamy.pl odebrali bardzo pozytywnie nasze rekomendacje oraz sugerowany kierunek zmian.

Po uzyskaniu akceptacji ze strony Klienta, przystąpiliśmy do wdrażania naszych założeń dotyczących optymalizacji konwersji.

Wdrożenie procesu optymalizacji konwersji i sprzedaży

Na przestrzeni kilku miesięcy od momentu przedstawienia naszego raportu Klientowi Nakrywamy.pl został wdrożony kompleksowy plan optymalizacji konwersji. Nasz zespół zajął się w pierwszej kolejności impementacją (chyba implementacją?) dodatkowych narzędzi, tym razem służących do przeprowadzania testów A/B.

Za pomocą wdrożonych narzędzi do testów A/B rozpoczęliśmy kolejno weryfikować rekomendacje będące efektem prac naszego zespołu. Kolejno testowaliśmy sugerowane przez nas rozwiązania odrzucając te, które nie powodowały wzrostu konwersji oraz niezwłocznie implementując rozwiązania, które miały pozytywny wpływ na sprzedaż.

Równolegle prowadziliśmy prace związane z optymalizacją działań marketingowych prowadzonych wokół marki Nakrywamy.pl W ciągu kilku miesięcy udało nam się znacznie zwiększyć liczbę potencjalnych klientów odwiedzających sklep oraz zmniejszyć koszt pozyskania nowego klienta. Rozpoczęliśmy również działania zwiększające lojalność klientów oraz powodujące, że klienci chętniej wracają do sklepu i częściej dokonują ponownego zakupu.

Efekty naszych prac z Klientem Nakrywamy.pl w okresie od 01/2014 do 01/2015 to:

  • wzrost wsp. konwersji na sprzedaż o 47%,
  • wzrost przychodów ze sprzedaży o 92%,
  • spadek kosztu uzyskania sprzedaży w kampanii marketingowej o 40%,
  • wzrost liczby powracających Klientów o 25%.

konwersja

*Wzrost współczynnika konwersji na sprzedaż w sklepie Nakrywamy.pl w okresie od 01.2014 do 01.2015 dzięki procesowi optymalizacji konwersji.

Efekty optymalizacji konwersji w Nakrywamy.pl:

  • wzrost wsp. konwersji na sprzedaż o 47%,
  • wzrost przychodów ze sprzedaży o 92%,
  • koszt pozyskania nowego klienta  – 40%,
  • wzrost liczby powracających Klientów o 25%

Polecam Alfa Marketing.  Dzięki współpracy nasz sklep Nakrywamy.pl ma stabilnego partnera, który pomaga prowadzić nam e-commerce biznes. Współpraca ta objawia się stałym doradztwem, optymalizacją, raportowaniem, oraz planowaniem i wdrażaniem działań w przyszłości.

Marcin Warzocha

Współwłaściciel, Nakrywamy.pl

Porozmawiajmy o Twoim E-biznesie

Porozmawiaj z ekspertami jak zwiększyć współczynnik konwersji w swoim serwisie oraz jak poprawić efektywność Twojego marketingu

Skontaktuj się!

Napisz do nas! Pomożemy usprawnić również Twój serwis www

Porozmawiaj z ekspertami jak zwiększyć współczynnik konwersji w swoim serwisie oraz jak poprawić efektywność Twojego marketingu.

Skontaktuj się

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *